KS News #1

Poniżej znajdziecie informacje o nadchodzących kampaniach, które wystartują na platformie Kickstarter (informacje posegregowane wg. dat startu kampanii)!
Informacje przygotował MaMiKr

Gray Eminence to gra dla 3-5 osób trwająca 60-90 minut, w której gracze wcielają się w potężnych władców marionetek we współczesnym świecie, z których każdy działa na rzecz wspólnych celów, a także własnego, tajnego planu. Każda mroczna postać używa pieniędzy, władzy i wpływów, aby kierować biegiem wielu frakcji w kierunku swoich nieodgadnionych celów.

Gray Eminence nie udaje, że przestrzega poprawności politycznej lub dokładności historycznej, ale ma raczej na celu wywołanie dyskusji na temat świata, w którym żyjemy. Twórcy twierdzią również, że wszystkie wydarzenia w grze są prawdopodobne, a opcje rozwiązywania zdarzeń mieszczą się w zakresie realnych możliwości. Nie udają jednak, że nasze opcje rozstrzygania zdarzeń obejmują wszystkie możliwe zdarzenia – jeśli okaże się, że w końcu omawiamy opcje rozstrzygania wydarzeń, których nie wymieniliśmy, nie byłoby to udane pod względem naszego projektu.

Zwycięzca Gray Eminence jest osobą, która pod koniec gry osiągnęła największy postęp w kierunku warunków wygranej.

LINK do KS:  https://www.kickstarter.com/projects/ddpgames/gray-eminence-innovative-board-game-of-insidious-politics

Mechanika według BGG: Action Queue Auction/Bidding Card Drafting Hand Management Scenario / Mission / Campaign Game Trading

The Lost Worlds  to sztuka, która nigdy wcześniej nie została opublikowana w grach Josha Kirby’ego, znanego artysty science-fiction i fantasy, z takimi tytułami jak Tunnels & Trolls, Return of the Jedi and Discworld.

Gra zawiera system wyboru akcji oparty na kościach. W każdej turze gracze rzucają i przydzielają kości do kart –  uratuj lub podbijaj Świat na środku stołu – i opcjonalnie możesz aktywować znane moce lub moce świata.

Opis gry: światy ratujące lub podbijające popchną twoją ścieżkę moralności w stronę Zbawiciela lub Tyrana. Twoja ciągle zmieniająca się moralność wpływa na to, które kości możesz przerzucić, specjalne moce, do których masz dostęp, a nawet premie za grę końcową. Połącz moc światów, o które się ubiegasz, z kościami, aby wprowadzić przemianę w całej galaktyce i podbić się do zwycięstwa.

Zwycięzcą zostaje gracz, który zajął najcenniejsze światy, ale również otrzymujemy bonusy w zależności zarówno od ostatecznej moralności, jak i sposobu zdobycia światów (Save or Conquer).

Link do Facebooka: Facebook – The Lost Worlds

Mechanika według BGG: Dice Rolling

PARKS Expansion: Nightfall. W Nightfall znajdziesz nowe karty parków z nowymi nagrodami i całą grafiką z serii Fifty-Nine Parks Print Series, w tym 17 parków nieprzedstawionych w grze podstawowej. To rozszerzenie obejmuje również nowe karty roku i możliwości zdobywania punktów bonusowych, a dzięki nowej mechanice Camping będziesz mógł poznać szlak w zupełnie nowy sposób.

Link do Facebook: PARKS Expansion – Facebook

Mechanika według BGG: Point to Point Movement / Set Collection / Worker Placement

 

Storm Dragons to zderzenie smoków w krainie Westarland.

Opis gry: Poprowadź swoją frakcję smoków, w tym królów, władców, łotrzyków, przywoływaczy, pogromców i innych, aby zwyciężyć przeciwko kilku innym frakcjom smoków. Strzeż swojego króla dobrze, bo spadnie na zabójców. Uważaj na magiczne burze. Przeżyją tylko Asasynowie i Przywoływacze!
Gra toczy się w dwóch fazach: W fazie potyczki każdy gracz zagrywa jedną kartę przeciwko graczowi po lewej stronie i jedną przeciwko graczowi po prawej stronie. Trzecia karta zostaje zapisana na rundę bitwy. Gra przeciwko sąsiadowi może skutkować wyrzuceniem kart, zdobytych kart i / lub kart awansowanych do fazy bitwy. Po sześciu rundach potyczki gra przechodzi do fazy bitwy. Faza bitwy to podstęp. Każdy gracz ma dostęp tylko do kilku swoich kart jednocześnie i próbuje wygrać lewy, grając w najsilniejszą kombinację smoków i burz. Ale uważaj, wiele smoków ma specjalne zdolności, które zmieniają grę, a niektóre mają specjalne słabości.
Gra trwa, dopóki jednemu lub więcej graczy zabraknie kart. Zwycięzcą zostaje gracz, który zdobył najwięcej punktów (wartości kart).

Storm Dragons to gra karciana (trick-trick) dla 3-6 graczy. Jedna runda trwa 10-20 minut. W przypadku dłuższej gry gramy, aż jeden z graczy wygra trzy razy, aby ustalić zwycięzcę.

Link do kampanii KS – https://www.kickstarter.com/projects/dragonphoenix/storm-dragons

Mechanika według BGG: Hand Management / Trick-taking

Opis gry: Królestwo Walencji rozpadło się w chaos! Waleczny Tron pozostaje pusty. Rebelie, najemnicy i tyrani opanowali ziemie niegdyś dobrze prosperującego królestwa. Jako jeden z nielicznych lordów Valiance, którzy pozostali, gdy wieś pogrąża się w chaosie, Twoim obowiązkiem jest przywrócenie porządku.
W tym agresywnym będziesz zmuszony konkurować z innymi panami, by odzyskać większość ziem niegdyś wielkiego królestwa. Porządek i ziemie można kontrolować tylko siłą. Buduj armie, wykorzystując swoje bogactwa do rekrutowania najpotężniejszych bohaterów, którzy pomogą ci w szlachetnej sprawie.
Twoi rywale uciekną się do oszustwa i sabotażu, próbując obalić twoją armię. I ostrzegajcie, gdy gromadzicie większe armie i podbijacie więcej terytorium, musicie zachować nad nimi kontrolę siłą i przekupstwem. Co gorsza, będą nawiedzane przez mroczne wizje świata w ruinach… Narażając Cię na ryzyko utraty wszystkiego, co przyniosłeś do bitwy… Mrocznych Omów!

Info: https://strangemachinegames.com/valiant-wars/

Mechanika według BGG: Deck/ Bag, and Pool Building / Push Your Luck.

Rozszerzenie East Quest przenosi Zaklinaczy do rozdartych wojną wschodnich królestw. Ich mieszkańcy mogą wyglądać, jakby byli mili, ale wszyscy nie mają litości, jeśli chodzi o konflikty. Ich techniki walki i magia znacznie różnią się od tego, co już wiesz. Jak poradzisz sobie jako obcy w tej dziwnej krainie?

Tymczasem gildia Zaklinaczy rozszerza się, oferując zadania swoim członkom. Zabij smoka, wykuć starożytny miecz lub po prostu pracuj jako egzekutor, aby zdobyć kryształ.

Link do Facebook : Enchanters: East Quest

Mechanika według BGG: Card Drafting / Set Collection

Vampire: The Masquerade – Chapters ma miejsce w Montrealu, po pojawieniu się Drugiej Inkwizycji i upadku Sabatu. Oparta na trzech filarach – fabule, strategii i odgrywaniu ról – gra łączy najlepsze elementy gier RPG i gier planszowych w zupełnie nowy sposób.
Decyzje graczy będą kształtować przygodę w mocnej i dojrzałej historii.

Graj do 4 graczy lub solo. Mistrz gry nie jest wymagany!
Oparte na fabule: kampania zawiera wiele scenariuszy.
Fabuła jest wciągająca, przerażająca i utrzymuje graczy na krawędzi swoich miejsc.
Strategia: W zależności od podejścia i decyzji graczy niektóre scenariusze odblokują się lub zostaną zablokowane na zawsze.
Decyzje gracza będą miały znaczenie i wpłyną na prawie każdy aspekt gry.
Gra planszowa fabularna: Gracze mają agencję do podejmowania decyzji na podstawie wyborów postaci.
Będą tworzyć swoje postacie i ulepszać je z czasem dzięki punktom doświadczenia.

Gracze zostaną zanurzeni w zaawansowanych dochodzeniach, systemie dialogu wielokrotnego wyboru i potężnych strategiach walki.
Gracze wybierają grę jako jeden z głównych klanów Spokrewnionych (Brujah, Toreador, Gangrel, Ventrue, Tremere, Malkavian, Nosferatu, Pariah) i spotykają wiele rodzajów postaci i wrogów.
Gra składa się z kilku zapieczętowanych scenariuszy do odblokowania, bardzo szczegółowych płytek, kart, kości, co najmniej 10 miniatur (po jednej dla każdej grywalnej postaci) i niespodzianek!

Info: http://www.vampirethemasquerade-chapters.com/

Mechanika według BGG: Dice Rolling / Grid Movement / Hand Management / Push Your Luck / Role Playing / Storytelling / Variable Player Powers

Tanares Adventures to ogromne rozszerzenie do gry Arena: the Contest. Dzięki, ponad 40 figurek i 70 różnych typów złoczyńców, kampania kooperacyjna trwa ponad 100 godzin wyjątkowej rozgrywki i dodaje nową rolę walki, aby zwielokrotnić możliwości w meczach PvP i kooperacji.

Tryby gry PvP (Zdobądź Kulę, Turniej, Zawody Drużynowe) stają się bogatsze dzięki dodaniu Dowódców i ich Towarzyszy. Dzięki drugiej miniaturze na planszy ta nowa rola walki (w sumie 8) przedstawia interesujące i różnorodne nowości strategiczne i taktyczne oraz synergie w budowaniu zespołu.
Tryb współpracy / kampanii w grze rozwija się teraz w półotwartym świecie, w którym gracze mogą zapoznać się z mapą przygód i zdecydować, dokąd chcą iść dalej, zamiast być liniowo kierowanym przez fabułę.
Kampania przebiega w cyklach, z których każdy składa się z trzech faz: fazy miasta, fazy podróży i fazy misji.
Wszystkie twoje decyzje mają znaczenie i mają znaczący wpływ na rozgrywkę Misji, zmieniając nawet okoliczności wieloczęściowej epickiej misji końcowej i określają Szefa (lub Bossów), z którymi możesz się zmierzyć, w ekscytującej kampanii z wieloma zakończeniami.

Link do KS: https://www.kickstarter.com/projects/dragorigames/tanares-adventures-arena-the-contest-15

Mechanika według BGG: Cooperative Game/ Multiple Maps/ Narrative Choice / Paragraph Scenario / Mission / Campaign Game Team-Based Game Variable Player Powers

For Glory to gra polegająca na walce gladiatorów i budowaniu talii dla 2 graczy. Gracze wcielają się w rolę właścicieli szkół gladiatorów lub lanistów w starożytnym Rzymie.
Gra wykorzystuje dwufazowy system do budowy talii i walki. Podczas Fazy Machinacji gracze rekrutują gladiatorów, zapewniają wsparcie wpływowych patronów, zwiększają swoje dochody i szkolą gladiatorów w zakresie wielu taktyk. Kiedy żądza tłumu staje się nienasycona, gra przechodzi do fazy areny, podczas której gracze kontrolują swoich gladiatorów na różnych arenach, aby walczyć z gladiatorami przeciwników o chwałę.
Każdy gladiator ma unikalny zestaw statystyk i unikalną zdolność. Właściwe współdziałanie gladiatorów często oznacza różnicę między śmiercią a chwałą. Podczas bitew na arenie gracze grają również z ręki kartą taktyki i reakcji, aby wesprzeć swoich gladiatorów lub odwrócić losy bitwy. Pierwszy gracz, który zdobył 6 chwał, wygrywając bitwy na arenie, jest zwycięzcą i zostanie zapamiętany na zawsze jako największy lanista Rzymu.

Link do Facebooka: https://www.facebook.com/groups/424182148108647/

Mechanika według BGG: Area Majority / Influence, Card / Play Conflict /  Resolution / Deck  Bag, and Pool Building /Interrupts / Simulation

Wishland to gra – worker placement, oparta na zarządzaniu parkiem rozrywki. Poprzez serię rund gracze będą kupować różne karty z planszy, aby stworzyć własny i unikalny park rozrywki.
Gra trwa 7 rund. Pod koniec gry zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa.

W grze występuje 5 różnych rodzajów kart:
– Restauracje: Zwiększa podstawowy dochód graczy.
– Aktorzy: dodają dodatkowych pracowników, szczęścia i gości. Zdobywają także punkty zwycięstwa na końcu gry dzięki ustalonej mechanice zbierania.
– Przejażdżki: serce parku rozrywki. Potrzebujesz minimalnej ilości przejażdżek, aby powiększyć park rozrywki. Zapewniają także punkty zwycięstwa.
– Hotele: niektóre pozwalają zignorować niektóre zasady gry, podczas gdy inne dają cele końcowe gry lub bezpośrednie nagrody związane z innymi rodzajami kart.
– Maskotki: mogą mieć duże znaczenie w końcowej fazie gry. Wszystkie karty w grze mają ikonę. Każdy z 12 różnych maskotek daje punkty na końcu gry za każdą ikonę udostępniania karty.

Link do kampanii: https://www.kickstarter.com/projects/470979024/wishland

Mechanika według BGG: End Game Bonuses / Income / Set Collection / Variable Setup / Worker Placement

Pojazdy elektryczne (EV) stały się bardziej popularne od 2014 roku i są przyszłością przemysłu motoryzacyjnego. Są to lepsze pojazdy, ponieważ są bardziej wydajne, łatwiejsze w utrzymaniu, czystsze i tańsze w eksploatacji. Są to skomputeryzowane maszyny, które wykorzystują AI do poprawy bezpieczeństwa, a w niedalekiej przyszłości zapewnią autonomiczną jazdę. Przez cały okres ich użytkowania otrzymują aktualizacje oprogramowania i stale się ulepszają, w przeciwieństwie do tradycyjnych odpowiedników silników spalinowych, które stają się przestarzałe, gdy tylko zaczniesz z nich korzystać.

Będziesz nadzorował produkcję tych pojazdów w Kanban EV, przy czym „kanban” (看板) to nazwa systemu planowania, który obsługuje wydajną linię montażową, produkcję na czas i płynny przebieg pracy. W trakcie gry gracze wcielają się w początkujących pracowników, którzy starają się zabezpieczyć swoją karierę. Musisz zarządzać dostawcami i dostawami, ulepszać i wprowadzać innowacje w częściach samochodowych oraz tłuste ręce na linii montażowej, aby zwiększyć produkcję i zaimponować kierownikowi fabryki.
Musisz mądrze korzystać z urządzeń do recyklingu i ograniczonych zasobów fabrycznych, aby znaleźć odpowiednie części, gdy dostawcy się nie pojawią. Ponieważ fabryka musi działać z optymalną wydajnością, produkcja nie czeka na ciebie ani na błędy. Sandra, kierownik fabryki, sprawdzi twoje wyniki i utrzyma fabrykę w odpowiednim tempie.
Kanban EV to gra, która koncentruje się na zarządzaniu zasobami i czasem, która stawia Cię w fotelu kierowcy w całym zakładzie produkcyjnym, ścigając się po cele fabryczne i najwyższy poziom promocji. Zyskujesz punkty produkcyjne (PP) za wykonywanie różnych akcji w grze, a gracz z największą ilością PP na końcu gry wygrywa.

Link do kampanii KS: https://www.kickstarter.com/projects/eaglegryphon/kanban-ev/description

Mechanika według BGG: Action Points / Hand Management / Variable Phase Order / Worker Placement

Runelords Board Game to hybrydowa gra planszowa dla jednego do czterech graczy oparta na najlepiej sprzedającej się serii fantasy autorstwa legendarnego autora, Davida Farlanda.

Gracze najpierw wybierają spośród czterech dynamicznych władców, każdy z własnymi kartami wsparcia, które są fizycznie obecne na polu bitwy (pomocnicy) oraz kartami wsparcia z dodatkowymi zaklęciami i umiejętnościami, które są losowane i rozgrywane z ręki podczas bitwy.

Wzmocnienia są wysyłane do walki opartej na heksie, w której gracze będą cieszyć się prostą, ale solidną taktyczną walką z warunkami wygranej opartymi na trybie gry wybranym z Kompendium Bitwy przed rozpoczęciem gry.

To, co czyni tę grę tak wyjątkową, to Suwerenność! Suwerenność to etap rozgrywki, w którym gracze biorą wstępnie zbudowane armie wybranych przez nich władców runów i łączą je w silnik do budowania talii i zarządzania zasobami. Następnie, po kilku rundach gry, gracze wezmą armie, które zbudowali na polu bitwy, aby uzyskać wyjątkową, bardziej strategiczną rozgrywkę!

Link do YT: https://www.youtube.com/watch?v=XD_2D5bCWXM

Mechanika  według BGG: Action Points Campaign / Battle Card Driven Card Drafting Chaining Cooperative Game Critical Hits and Failures Deck, Bag, and Pool Building Dice Rolling Drafting Grid Movement Line of Sight Storytelling