KS News #2

Przed Wami kolejne wieści z Kickstartera!

Info z kampani:
Prosta część: zbuduj park rozrywki jako zespół i zarób jak najwięcej pieniędzy.

Trudna część: park rozrywki to niebezpieczna pułapka śmierci pełna chaosu, zaniedbań i oszustw.

W Danger Park gracze na zmianę umieszczają atrakcje w wspólnie zbudowanym parku rozrywki. Goście są umieszczani i przemieszczają się po parku w oparciu o atrakcje, a każdy gość generuje pieniądze dla różnych właścicieli atrakcji. Korzystając z unikalnych umiejętności atrakcji i ulepszeń w parku, gracze przesuwają gości blokują wyjścia, a co najważniejsze, zwiększają niebezpieczeństwo w postaci wymiotów, powodzi, awarii elektrycznych i innych, aby wpływać na rzuty kostkami. Wysokie rzuty pokazują zadowolenie i utrzymują klientów na atrakcjach. Niskie rzuty stwarzają dodatkowe niebezpieczeństwo i zmuszają klientów do odwiedzenia innych atrakcji. Ponadto polisy ubezpieczeniowe można wykorzystać, aby skorzystać z pewnych złych wyników, zachęcając do bezpośredniego sabotażu zysku. Kiedy park w końcu zamyka się z powodu złej jakości, zamykania atrakcji lub kontuzji mecenasa, gracz z największą ilością pieniędzy wygrywa.

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/storymachinegames/danger-park?ref=discovery_category_newest

Mechanika wg. BGG: Map Addition/ Map Deformation/ Modular Board/ Moving Multiple Units/ Pieces as Map/ Stat Check Resolution/ Tile Placement/ Variable Setup

Here to Slay to rywalizacyjna gra karciana typu fantasy, polegająca na tworzeniu drużyny bohaterów i zabijaniu potworów (a czasem także sabotowaniu znajomych) od twórców Unstable Unicorns.

W tej grze zgromadzisz całą drużynę bohaterów, aby zabić niebezpieczne potwory, jednocześnie starając się uniknąć sabotażu wrogów. W grze znajdują się także przedmioty, które możesz wyposażyć swoich bohaterów, karty wyzwań 1VS1 oraz modyfikatory rzutów, które podnoszą szanse na twoją korzyść.

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/ramybadie/here-to-slay?ref=section-homepage-featured-project

Mechanika wg. BGG: Action Points/ Critical Hits and Failures/ Dice Rolling/ Hand Management/ Interrupts/ Role Playing/ Set Collection/ Take That/ Turn Order: Progressive/ Variable Player Powers/

Opis z kampanii:  Graj jako piracki kapitan statku kosmicznego. Tortuga – dawna kolonia górnicza Konfederacji Międzygwiezdnej. Agresywne środowisko i fauna. Planeta znajduje się w neutralnej strefie buforowej sektora Omega. Od czasu buntu górników planeta jest pod kontrolą powstańców i klanów piratów. Statki Konfederacji odradzają odwiedzanie.

Twoim celem jest stać się najpotężniejszym kapitanem i doprowadzić wszystkie niezaangażowane klany piratów do twoich celów. Ulepsz swój statek i zatrudnij nowych członków załogi. Eksploruj i podbijaj różne sektory planety. Walcz z kosmicznymi bestiami i wchodź na pokład innych statków kapitanów. Wszystko to zwiększa twój wpływ i pomaga osiągnąć cel.

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/zonedout/tortuga-2199?ref=discovery_category_newest

Mechanika wg BGG: Area Majority / Influence / Deck, Bag, and Pool Building

Slip Strike to gra dla dwóch graczy, w której zabójcy próbują się nawzajem wyeliminować, obaj mają dostęp do technologii teleportacji i podróży w czasie. Gracze zaczynają od dziesięciu kart, a kiedy podejmują atak, muszą odrzucić kartę, aby uciec przez „poślizgnięcie się”. Gdy gracz otrzyma jedno trafienie, przegrywa.

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/99575233/slip-strike-0?fbclid=IwAR2mOsc8Ii2egC2V9-Z9wAb4NShcOx3YsHWIyyzny759GTLagXrbiY9D_M8

Mechanika wg. BGG: Card Game

Saucy Grannies to rywalizacyjna, lekka i rodzinna gra karciana z licytowaniem w ciemno, losowaniem kart i mechaniką zbierania zestawów, po krótce. Wcielasz się w babcię uczestniczącą w gotowaniu w sąsiedztwie, gdzie sos jest wszystkim. Zdobywaj punkty, wysyłając członków rodziny na rynek, aby kupowali wybrane składniki, zadzwoń do znajomych babci, aby uzyskać ich wyjątkowe przepisy na sos i zaimponuj sędziom, przygotowując najlepsze sosy do Twojej dyspozycji! Gracz, który zdobędzie najwięcej punktów po 9 rundach, zostaje najsurowszą sosową babcią!
Gra dla was, jeśli: Lubicie kolekcjonowanie i budowaniem gry.
Rozkoszujecie się przechytrzeniem swoich znajomych za pomocą podstępnych taktyk.
Szukacie lekkiej, wprowadzającej gry, której można nauczyć się w 5 i zagrać w 30 minut.

Rozgrywka YT: https://www.youtube.com/watch?v=TqCObGbMVBI

Mechanika wg. BGG: Aukcja /Draft / zbieranie setów

OPIS z BGG: Gdy nasz dom jest w lesie, przygotowania do zimy to nie tylko zabawa i gry. Przynajmniej nie w tym roku, kiedy Lis zaproponował swoim leśnym przyjaciołom wielki konkurs: Kto najlepiej przetrwa zimę? W tej uroczej, lekkiej grze wcielimy się w rolę wiewiórki, niedźwiedzia, jelenia, królika, bobra lub lisa. Zoptymalizuj swoje działania w każdej turze i eksploruj, buduj schronienia, zbieraj żywność, by schować żywność, i skul się przed złymi warunkami pogodowymi. W miarę zbliżania się zimy pokierujesz nawet opadającym śniegiem, przekształcając mapę w zimowy krajobraz. Przez cały czas będziesz wzmacniać więzy przyjaźni, aby zdobywać potężne bonusy.

Szczegóły rozgrywki: Gracze zdobywają punkty za poszukiwanie i odkładanie jedzenia, zagrywanie karty przyjaźni i przykucania, przed wydarzeniami pogodowymi. Korzystając z systemu limitów punktów akcji, gracze przesuwają swoje pionki po planszy, żerują, budują schronienia i zarządzają kartami przyjaźni, które zapewniają mini cele do wykonania. Na koniec każdej tury gracze rzucają Śnieżnymi Kostkami, aby określić, ile płytek śniegu należy umieścić na planszy wokół zwierzęcia. Umieszczenie kafelka śniegu sprawia, że przestrzeń ta jest nieprzejezdna, więc gracze muszą być kombinować. Rozgrywka obejmuje mechanikę „press-your-luck” polegającą na przewidywaniu, kiedy nadejdą określone wydarzenia sezonowe. Gra opiera się na turach, ale zwierzęta mogą użyć określonych zdolności, dzięki czemu wszyscy są zaangażowani bez względu na to, czyja jest tura. Umieszczenie ostatniego kafelka śnieżnego uruchamia ostatnią rundę, po której następuje punktowanie, a gracz z największą liczbą punktów zostaje ogłoszony zwycięzcą zimy!

Bgg https://boardgamegeek.com/boardgame/251330/hunker-fierce-friendship-frosty-fortitude

Mechanika wg. BGG: Action Points /Grid Movement/ Hand Management/ Modular Board/ Pick-up and Deliver/ Push Your Luck/ Tile Placement


Opis z BGG: Lustro pękło, szaleństwo jest wysysane z mieszkańców, a wojna przybywa do Krainy Czarów. Alice, Szalony Kapelusznik, Czerwona Królowa i inni muszą zebrać wszystko, co mogą, grając dobrze na herbacianym przyjęciu Kapelusznika przed pójściem na bitwy w Wojnie w Krainie Czarów!

W tej grze od 2-5 graczy wcielimy się w rolę przywódcy frakcji, który został zaproszony na herbacianym przyjęciu Kapelusznika. Pij herbatę i jedz ciasto, poruszając się po stole, draftując karty, aby zebrać siły, zbudować wieże, ulepszyć przywódcę i rekrutować ludzi z Kariny czarów do swojej siebie. Trzeba jednak uważać, ponieważ odłamki Lustra rozrzucone są po Krainie Czarów. Gdy wszystkie talerze będą puste, herbaciane przyjęcie kończy się i rozpoczyna się wojna.
Wykorzystaj siły, które zgromadziłeś i Krainy Czarów, aby walczyć z wrogami w znanych Lokacjach, ale pamiętaj, aby nie wyciągać Odłamków, w przeciwnym razie spadną wieże i nie będziesz walczył. Czy uda ci się zebrać wystarczającą siłę, aby wygrać bitwę, czy po prostu spróbujesz zdobyć bonusy regionu za ustalone punkty w całej grze?
Po rozegraniu wszystkich bitew następuje rozejm i wszyscy spotykają się na herbacianym przyjęciu, aby zaplanować ruchy do następnej walki. Po 3 rundach Frakcja z największą liczbą punktów zostanie ukoronowana jako nowy Lider Krainy Czarów!

FB https://www.facebook.com/wonderlandswar/

Mechanika wg. BGG: Area Majority / InfluenceCard DraftingDeck, Bag, and Pool Building

To rywalizacyjna, strategiczna gra karciana dla 2-6 graczy w epoce średniowiecza.
A o co w niej chodzi: W swojej turze dobierz dwie karty i wybierz, czy ATAKOWAĆ królestwo innego gracza, FORTYFIKOWAĆ własne (za pomocą Zamku lub Łucznika), czy zagrać AKCJĘ SPECJALNĄ. Kiedy inni gracze cię zaatakują, możesz zagrać kartą Odpowiedzi, aby zmniejszyć liczbę klejnotów, które ci ukradną. Pierwszy gracz, który posiada 10 klejnotów, wygrywa.
Of Knights & Ninjas zaciera granicę między grą imprezową a strategiczną. 
Wiele ścieżek do zwycięstwa wymaga ciągłej zmiany strategii. Czy będziesz grać bezpiecznie i wzmocnić swoje królestwo? A może lekkomyślnie splądrujesz swoją drogę do zwycięstwa?

YT: https://www.youtube.com/watch?v=ISbGDkxjFGY

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/bluefoxgames/of-knights-and-ninjas-medieval-party-strategy-card-game

Mechanika wg. BGG: Card Drafting/ Deck, Bag, and Pool Building/ Hand Management

Opis: Elementy zbierają energię w unikalne wzory, stanowiąc wyzwanie dla znalezienia idealnej drogi do równowagi i harmonii. Ziemia kopie głęboko, Woda płynie szeroko, Ogień unosi się wysoko, Wiatr wieje swobodnie, a Pustka ślizga się między resztą. Czy potrafisz zrozumieć, czego potrzebujesz, aby odkryć prawdziwą mądrość żywiołów?
Gorinto to rodzaj japońskiej pagody złożonej z pięciu żywiołów: ziemi (sześcian), wody (kula), ognia (piramida), powietrza (półksiężyc) i pustki (lotos). Często mieścił relikt Buddy lub świętego i razem reprezentuje królestwo doskonałego zrozumienia.
W Gorinto gracze na zmianę wybierają płytki elementów ze Ścieżki (obwód) i przenoszą je na Górę (plansza). Każdy element zbiera się w unikalny wzór. Elementy zbierane w każdej turze pozwolą ci zebrać więcej elementów w ciągu rund. Punkty są naliczane na końcu każdej rundy na podstawie bramek wybranych na początku gry, a także elementów wybranych na końcu gry. Gracz z największą liczbą punktów na końcu gry wygrywa.

Czy osiągniesz doskonałe zrozumienie?

Link do Facebook: https://www.facebook.com/events/2760651937323672/

Mechanika wg. BGG: Pattern Recognition/ Set Collection/ Tile Placement