KS News #4

Kolejna porcja gier, które wystartują na platformie Kickstarter! 

Tanares Adventures to klasyk Kickstartera – czyli to z czego słynie KS tona figurek 🙂 

Kampania na której będziecie mogli wesprzeć ogromne rozszerzenie do gry Arena: The Contest. Dzięki ponad 40 miniaturom i 70 różnym typom złoczyńców, kampania (rozgrywka) kooperacyjna trwa ponad 100 godzin, plus dodaje nową rolę walki, aby zwielokrotnić możliwości w meczach PvP i kooperacji.

Dużo figurek, a w tym figurki smoków, które robią wrażenie ilością szczegółów i oczywiście wyglądem!
Kampania trwa do 27 lutego -> ponad 2 mln $, ponad 6 tys. wspierających.

Strona gry http://arenathecontest.com/

kampania https://www.kickstarter.com/projects/dragorigames/tanares-adventures-arena-the-contest-15?ref=project_facebook&fbclid=IwAR1tWUygfG1OntTuxyJManpUq_vemRo7i6ponhnFBo6-8CErZV9a7P2yqFA

Mechanika wg. BGG: Cooperative Game\ Multiple Maps\ Narrative Choice / Paragraph Scenario / Mission / Campaign Game\ Team-Based Game\ Variable Player Powers



Świat gry to mistyczne królestwo kosmicznych energii. Brzmi ciekawie!
Z opisu gry: Jesteś Heroldem – jedną z wielu niebiańskich istot, której zadaniem jest ochrona królestwa przed złowrogimi wpływami i wieczną niezgodą. Jako Herold często wysyłałeś wybranych bohaterów, zwanych „Strażnikami”, aby zachować równowagę na świecie. Gdy nieziemska siła „Nether” przybywa do Azrah, zepsuła niektórych Heroldów i ich Strażników. Nastał czas Wojny! Czas ponownie wezwać Strażników!

Mechanicznie:
Azrah: War of Heralds to gra karciana dla dwóch graczy. Obaj gracze budują własną drużynę fantasy przy użyciu postaci „Strażnika”, a następnie używają swojej drużyny do pokonania przeciwnika. Każdy Strażnik czerpie troszkę ze znanych postaci fantasy, takich jak Paladyn, Czarnoksiężnik i Zabójca.
Gra zawiera standardowa mechanikę jak element budowania talii, draftu i zarządzania zasobami.
Instrukcja dostępna już na stronie FB. Póki co nie ma linku do kampanii.

Link do FB: https://www.facebook.com/playazrah

Mechanika wg. BGG: Card Drafting\ Deck, Bag, and Pool\ Building\ Line of Sight

To kampania na której zamówimy neopranowe maty do gier m.in. do Azula i Flickem Up. Niestety jest to wznowienie/ kolejna próba ufundowania tej kampanii. Pierwsza się nie udała.

Swoją drogą mata do Azula wygląda świetnie!

Poprzednia kampania:https://www.kickstarter.com/projects/hypervypergames/hyper-vyper-game-mats-for-use-with-azul-flickem-up-and-more

Szybka gra polegająca na pozbyciu się wszystkich kart (śmieci) szybciej niż inni! 

Gra polegająca na zagrywaniu kart na wspólny stos. Każdy gracz wybiera robota, z którym jest powiązana talia 12 kart. Każda talia jest prawie identyczna, z wyjątkiem jednej karty unikalnej dla tego robota. 

Rozgrywka polega na tym, że gracze kolejno zagrywając karty akcji na stos, który jest standardowo na środku pola gry lub, jeśli nie mogą zagrać karty, podnoszą stos i dodają karty do ręki. Każda karta ma zdolność, która może np. może wysadzić stos, pominąć tury gracza lub manipulować kartami w kolekcji, czyli jak to w grach tego typu mocna interakcja między graczami i gównie negatywna.

Gracze, którzy pozbędą się wszystkich swoich kart, zdobywają kredyty zwycięstwa. Pierwszy robot, który otrzymał sześć punktów, został zwycięzcą!

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/290680/robo-junkyard

Mechanika wg BGG: Trick-taking

Klimatycznie udajemy się na morze po ryby, aby wypełniać umowy, a co za tym idzie zdobyć punkty i wygrać.

Mechanicznie: będziemy licytować i dobierać płytki, by je zagrać do lodowej skrzyni. Gdy skrzynia z lodem jest pełna, możemy udać się na rynek, aby sprzedać swój ostatni połów w oparciu o bieżące wartości rynkowe i zrealizować cele kontraktu. Następnie zdobywają nową lodową skrzynię i wracają na otwartą wodę, aby wypełnić nowe kontrakty. Gra trwa do momentu opróżnienia torby oceanu.

Wygląda całkiem ciekawie – trochę licytacji i mini patchwork.

Bgg: https://boardgamegeek.com/boardgame/293404/public-market

Mechanika bgg: Auction/Bidding/ Drafting/ Tile Placement

W tej grze natomiast będziemy budować najlepsze małe miasteczko na Dzikim Zachodzie. Gra dla 1-4 graczy, która trawa w około 45 minut.

Klimatycznie i mechanicznie:
Jako burmistrz małej społeczności, od nas zależy zbudowanie najlepszego możliwego miasta. Wybieramy jeden z planów budynków, który zdobyłeś podczas ostatniego spotkania w mieście i zaczynasz budować! Każdy plan budynku pozwala wydobywać określony rodzaj materiału i pokazuje, jakie wartości materiałów są potrzebne do budowy, ponieważ każdy budynek ma inne wymagania. Budynki mogą dać nam różne zdolności do użycia w każdej z tur, od manipulowania materiałami-poprzez użycie kostek K6  w celu uzyskania różnych wartości, poprzez możliwość przekształcania określonych materiałów z kości w inne materiały, a także dając nam dodatkowe punkty za budowanie określonych rodzajów budynków.

Graficznie może nie powala, ale jeśli ktoś lubię zarządzanie kośćmi to może być ciekawa 😉 

Link do kampanii KS: https://www.kickstarter.com/projects/weirdgiraffegames/tumble-town?lang=fr

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/282776/tumble-town

Mechanika z bgg: Dice Rolling\ End Game Bonuses\ Pattern Building\ Set Collection\ Variable Player Powers

To gra w której zarządzamy robotnikami i zasobami. Gra w której każdy z graczy stara się kontaktować, wyczarowywać i czcić demony. Gra koncentruje się na 9 demonicznych królach, którzy pojawiają się w pismach świętych Lemegeton Clavicula Salomonis.

W każdej turze gracze umieszczają jednego ze swoich pracowników na modułowej planszy. Podczas umieszczania pracownika gracze otrzymują standardowo przedstawione zasoby.

Pierwszy starta KS: https://www.kickstarter.com/projects/demonicgames/goetia-nine-kings-of-solomon/comments?comment=Q29tbWVudC0yNjMzNzIzMA%3D%3D&reply=Q29tbWVudC0yNjM0MjA0MA%3D%3D

Mechanika wg BGG: End Game Bonuses\ Modular Board\ Variable Player Powers\ Variable Setup\ Worker Placement

Dead Eye to solo post apokaliptyczna gra przygodowa .
W grze decydujesz, którą kartę napotkasz, ciągnąc karty pojedynczo z talii, dopóki nie wybierzesz celu karty lub aktywuje się sama, ale wtedy już nie można uniknąć wydarzenia.
Ogólnym celem gry jest ukończenie wszystkich rozdziałów historii przed wyczerpaniem się zasobów.
Ciekawa opcja to jest możliwość zapisu między kolejnymi uruchomieniami, stanu gry.
Gra zawiera 12-stronicowy komiks preludium, 16-stronicowy regulamin, planszę gracza, dwie pary okularów 3D i 54 unikalne karty.

Info: https://pleasantcompanygames.co.za/the-dead-eye-coming-to-kickstarter-in-february-2020/

Mechanika wg BGG: Deck, Bag, and Pool Building\ Hand Management

To gra karciana, w której „trenujemy” psy do występu w cyrku…

Po rozdaniu kart gracze licytują, ile lew wygrają. Im bardziej konkretny będziesz w swoich przewidywaniach, tym większa nagroda, trafi dla Ciebie  :). Zagrywamy smakołyki, aby zachęcić swoje szczenięta oraz aby zagrać kartę o wyższej wartości. A kto zdobędzie 5 trofeów, wygra!!

Gracze otrzymują 9 kart, a następnie licytują, ile gwiazdek (lub lew) wygrają.

W kolejności kolejno każdy gracz gra w corgi (karty). Gracze mogą zagrać przysmak, aby zagrać wyższą wartość tej karty. Gracze muszą podążać za tym kolorem i zagrywać kartyw tym samym kolorze co karta startowa. Gdy wszyscy gracze zagrają kartę, najwyższa karta wygrywa gwiazdę. Gra trwa do momentu zagrania wszystkich kart.

Po zakończeniu rundy każdy gracz ocenia, czy pomyślnie osiągnął swoją ofertę. Jeśli tak, to bierze odpowiednie nagrody: smakołyki i trofea.

 Gra kończy się, gdy jeden gracz zdobędzie w sumie 5 punktów!


Czyli taka gra w 1000 na wypasie w nowej odsłonie, dla tych co lubią Niet!. 

 

Link do FB: https://www.facebook.com/events/d41d8cd9/circus-corgis-kickstarter-launch/485919132045561/

Mechanika wg BGG:  Auction/Bidding\ Take That\ Trick-taking

Piracka gra dla 2 do 5 graczy, w której gramy jako pirat, który chce wymienić swoje skarby na ostatnią butelkę rumu w archipelagu …
„Przygotuj się na odkrywanie nieznanych wód, plądruj wrogów, ale unikaj Krakena!”

Aby wygrać grę, gracz będzie musiał zdobyć najwięcej punktów zwycięstwa, wykopując ukryte skarby.

W każdej turze wybieramy dwie karty z ręki. Rozgrywane karty określają działania, które możemy wykonać. Sprytnie łączymy karty i ich efekty, aby pokonać przeszkody i dotrzymać kroku innym graczom. Archipelag zbudowany jest z 37 kafelków, pośród których szukamy losowo rozrzuconych skarbów. Każda gra to nowa przygoda!

Troszkę negatywnej interakcji, bo możemy strzelać z armat, aby spowolnić ich poszukiwanie skarbów.

Link do Fb: https://www.facebook.com/pg/TheLastBottleOfRum/posts/

Mechanika wg BGG: Action Points\ Dice Rolling\ Hand Management\ Hexagon Grid\ Modular Board\ Pick-up and Deliver\ Push Your Luck\ Take That\ Variable Player Powers

Gra kooperacyjna dla 2–4 graczy, zawierająca detale i zabawnie wyglądające postacie.

Klimatycznie: FatDragons atakują naszą planetę pysznym jedzeniem! Z tysiącami FatDragonów maszerujących na naszą planetę, teraz Rangers Rangers (nie mylić z Power Rangers 😉 ) muszą ocalić nasz świat, promując różnego rodzaju sporty i ćwiczenia. Bądź zdrowy, zanim będzie za późno!

Zwiastun YT https://www.youtube.com/watch?v=C1H6fkOForM

Mechanika wg BGG: Action Points\ Cooperative Game\ Deck, Bag, and Pool Building\ Hand Management