KS News #5

Przed Wami kolejna porcja KSowych gierek. Tym razem kilka gier nad którymi się sam zastanawiam m.in. Pięciopak Matchbox – pięć mini gier, czy The Ming Voyages i The March of Progress. 

PS. znajdziecie tutaj wycinki kampanii, po więcej udajcie się na BGG, strony kampanii czy oficjalne strony gier :)!

Miłej lektury.

Wg. info wydawnictwa 2tomatoes: Ming Voyages i The March of Progress to nowe dodatki do naszej serii małych gier pudełkowych, które rozpoczęły się od Wojny kuzynów. Wszystkie gry z tej serii mają stosunkowo niewiele elementów, zazwyczaj karty, drewniane elementy, być może planszę i instrukcję. Gry mają zająć około 30 do 45 minut. Mają znaczną głębię strategii i / lub taktyki dla tak małego pakietu.

Kampania 2 gier – można kupić każdą oddzielnie, albo dwie razem.

The Ming Voyages tematycznie: w latach 1405-1433 chińska flota dokonała 7 podroży. Cesarz Yongle zbudował flotę w okresie ekspansji wpływów chińskich za granicą, a jej dowódcą był admirał Zheng He. Morska moc Imperium Ming była wykorzystywana do…, w sumie wystarczy tej historii, ważniejsza jest sama gra i jej mechanika 😀

Cel gry: jeden gracz będzie cesarzem Ming próbującym ukończyć wszystkie 7 wypraw, a także chronić chińskie pogranicze przed inwazją barbarzyńców. Drugi gracz kontrolować będzie 3 odmienne barbarzyńskie frakcje, które próbują osiedlić się na pograniczu z Chinami.

Mechanizmy gry: w Ming Voyages używamy kart na wiele sposobów. Poza tym: zagrywanie kart może zapewnić przeciwnikowi akcję dodatkową poza turą, dlatego gracze muszą uważać; Tylko cesarz losuje nowe karty; Gracze zamieniają ręce na koniec każdej tury, więc Imperator zawsze wie, co trzyma Władca Barbarzyńców; Na Kresach mogą wystąpić bitwy które są rozstrzygane za pomocą swoich 3 kości do rzucania.

Mechanika wg. BGG: Area Majority / Influence\ Campaign / Battle Card Driven\ Dice Rolling

The March of Progress

W pudełku znajdują się 4 kolejne scenariusze historyczne, The Age of Marlborough, Vive l’Empereur, I wojna światowa na zachodzie, II wojna światowa na zachodzie. Każdy scenariusz zmienia konfigurację i modyfikuje zasady, aby nadać posmak strategii w różnych przedziałach czasowych. Scenariusze tworzą zróżnicowaną i wymagającą grę 2-osobową.

Mechanizmy gry:  wykorzystuje ograniczoną rękę 8 kart akcji na stronę, od Ruchu do Ataku poprzez Rekrutację. Każdy gracz jednocześnie wybiera 1 kartę do zagrania w każdej turze, a następnie odkrywa i wykonuje akcję. Karty pozostają odrzucane do momentu zagrania karty punktacji; następnie gracz odzyskuje wszystkie zagrane karty.

Kampania gier https://www.kickstarter.com/projects/1031232934/the-ming-voyages-and-the-march-of-progress?ref=card

Mechanika wg. BGG: Area Movement\ Campaign / Battle Card Driven\ Card Play Conflict Resolution\ Scenario / Mission / Campaign Game\ Simultaneous Action Selection\ Victory Points as a Resource

Pamiętam jak kiedyś, ktoś wciskał nam, że kostki K6 w chińczyku mogą być rewolucyjne, jak im się zaokrągli dwa boki. Jak tamto było rewolucja, to tu jest coś z innej planety ;). Kostki w tej grze bardziej przypominają prawdziwe kości niż kostkę do gry :D!

O co chodzi w grze
Jedyna gra z nowymi, czterostronnymi kośćmi D4, która doskonale pasuje do twojej ręki!

Gra w kości zawiera 5 czworokątnych kości D4 wykonanych z drewna egzotycznego (każda wykonana ręcznie).

Zasady gry / punktowanie: gra dla dwóch lub więcej graczy, rzucamy wszystkimi kośćmi i zapisujemy wyniki zgodnie z poniższym:

– 1 para – 1 punkt 

– 3 podobne – 3 punkty

– 4 podobnie – 8 punktów

– 5 jednakowych – 20 punktów

– 2 pary – 6 punktów

– 1 para + 3 równo – 10 punktów

Pierwszy gracz, który zdobędzie 100 punktów, wygrywa!

Kampania https://www.kickstarter.com/projects/2132900266/chamboulde-a-new-game-with-five-d4?ref=discovery_category_newest

Mechanik wg. BGG: brak 😛 

Radosna imprezowa i „strategiczna” gra karciana, w której gracze na zmianę dobierają karty i atakują innych graczy jak największą ilością Poo Poo (kupa :o).

 

Cel oczywiście dostać mniej kupy niż inni gracze!

Czyli jednym słowem czeka nas „KUPA” walki


Kampania https://www.kickstarter.com/projects/jocaranda/poo-poo-fighting-0?ref=discovery_category_newest


Mechanika wg. BGG: Card Play Conflict Resolution \Player Elimination

Standardowa kooperacja w latanie po lochach dla 1 do 5 graczy. Różnica w tym, że nie gramy bohaterami, rycerzami itd. tylko w tej grze zagramy Orkami, Goblinami, Gnollami i Koboldami.

Ravage – Swamps of Delgor to kontynuacja Ravage – Dungeons of Plunder. Jest samodzielną grą, ale możemy ją łączyć z pierwowzorem.

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/294785/ravage-swamps-delgor

Mechanika wg. BGG: Action Points/ Area Movement/ Cooperative Game/ Dice Rolling/ Tile Placement

Nie tylko samymi planszówkami gracze żyją :D!

Inspirowane stylem vintage koszule i spódnice dla  graczy!

Info Twitter: https://twitter.com/LudoCherry

Link do kampanii: https://www.kickstarter.com/projects/markh110/ludocherry-stylish-tabletop-shirts-and-skirts

Kooperacyjna gra z narastającą paranoją. Gra inspirowana filmem John Carpenter’s The Thing. Na początku gry wszyscy gracze są ludźmi i nie ma powodu, aby nie ufać sobie całkowicie, ale wraz ze spadkiem temperatury i popełnianiem błędów gracze zaczynają wątpić we wszystko i wszystkich wokół siebie.

Przebywanie w środku może uchronić cię przed zamarznięciem na śmierć, ale nie pomoże tobie ani innym osobom wygrać. Jedynym sposobem na zwycięstwo jest wyjście z obozu! Problem polega na tym, że przebywanie z dala od obozu jest najważniejszym sposobem, aby spotkać się z „Tym”, pozostawiając cię bezbronnym i narażonym na infekcje. Niezależnie od tego, czy naprawiasz kocioł, naprawiasz drzwi, czy walczysz z mroźnymi temperaturami na zewnątrz, wszyscy będziecie potrzebować siebie nawzajem, aby przetrwać.

Figurki, dużo kart, planszetki postaci, ciekawa kooperacja ;)!

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/230769/who-goes-there

Oficjalna strona https://certifiablestudios.com/games/who-goes-there/
Mechanika wg BGG: Card Drafting/ Cooperative Game/ Dice Rolling/ Role Playing

Gra strategiczna o tematyce kosmicznej dla 2-4 graczy, która kładzie nacisk na kontrolę obszaru (zbieranie zasobów), budowanie scenografii (rozwój załogi) i zbieranie zestawów (misje). Będziemy wcielać się w role korporacji, rywalizujących o przygotowanie Kaimas-2 (pierwszej planety poza naszym Układem Słonecznym, zdolnej do wspierania życia ludzkiego) do wysiłku kolonizacji na dużą skalę. Korporacja, która najbardziej się przyczyni, stanie się liderem na rynku! Coś w stylu jak terraformacja marsa 😉

Gra obejmuje trzy różne style gry z następującymi warunkami zwycięstwa:

– Podstawowa symulacja – wygrywa pierwszy gracz, który osiągnie 7 gwiazdek misji.

– Wczesne przybycie – ostatni rok jest uruchamiany, gdy gracz osiągnie 10 gwiazdek misji. Gracz z największą liczbą gwiazdek na koniec tego roku wygrywa.

– Planowany przylot – wygrywa gracz z największą liczbą gwiazdek misji po 5 latach.

 

Ciekawa budowa środka gry z kafelków trójkątnych ;)! Ciekawe i innowacyjne!

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/264948/lander

Youtube https://www.youtube.com/watch?v=20-K4maJCtI

Mechanika bgg Area Majority / Influence /Hand Management/ Modular Board/ Take That / Tile Placement /Trading /Variable Player Powers

Jest to 5 gier, karcianek.

Wszystkie gry zostały stworzone przez włoskich autorów i ilustratorów, którzy są znani z poprzednich projektów tej firmy (np. Tang Garden czy Iwari czy Duchy Leśne). Każda gra ma swój styl, a możliwość zagrania w zaledwie 20 minut za pomocą kart i drobnych elementów, które sprawią, że całe doświadczenie będzie tak satysfakcjonujące, na pewno to plus!

Gry te to: 15 days, EIYO, Rebis, Space lunch, Golems

Do sprawdzenia i po więcej szczegółów zapraszamy na stronę:

https://thundergryph.com/matchbox/

Gra toczy się w zamarzniętej Europie, przełamanej epoką lodowcową, która nastąpiła po brutalnym wzroście poziomu wód. W tych nieprzyjaznych warunkach koczownicze klany walczą o przetrwanie z regularnym i zagadkowym wybuchem kolumn-strumieni parowych na całym kontynencie. Kolumny te są świadectwem intensywnych podziemnych źródeł ciepła. Uwalniają ziemię z uścisku lodu i pozwalają ludzkości ponownie uprawiać pożywienie. Te oazy ciepła są niezbędne do przeżycia … i niestety tylko przejściowe. Co gorsza, wokół nich rozprzestrzenia się dziwna choroba: Zmora. Wpływa zarówno na umysł, jak oraz ciało i do dziś nie znaleziono lekarstwa.

Klimat jest dobry a co z mechaniką?

Steam Watchers to gra dla 2 do 5 graczy, w której grasz jako przywódca koczowniczego klanu. Będziesz walczył o zasoby geotermalne Europy w scenariuszach trwających od 3 do 6 rund. Pod koniec ostatniej rundy wybranego scenariusza zwycięskim klanem jest ten, który ma najwięcej zasobów geotermalnych (kolumny parowe i farmy). Poza tym klan może odnieść zwycięstwo przed końcem scenariusza, zdobywając 10 zasobów geotermalnych.

Dodam tylko że grami od  Mythic Games zawsze warto się zainteresować 😉

Link FB: https://www.facebook.com/MythicGames/posts/580037396059255
Link BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/302413/steamwatchers


Mechanika wg BGG: Area Majority / Influence/ Order Counters/ Scenario / Mission / Campaign Game/ Simultaneous Action Selection/ Variable Player Powers/ Variable Setup

Znacie może serie gier w pudełkach cukierkowych czyli Mint Series. Mint Control został zaprojektowany przez tego samego projektanta, co Mint Works i Mint Delivery. Naucz się grać w niecałą minutę i graj w 30. Do tego gra mieści się w kieszeni!

Każdy gracz ma pięć żetonów wpływów umieszczanych na budynkach (reprezentujących obecność i potencjalnie kontrolujących). Pierwsza osoba, która zagra wszystkie żetony wpływów, kończy grę. Za każdą lokalizację gracz, który ma kontrolę nad tą lokalizacją, zdobywa punkty zwycięstwa związane z tą lokalizacją. Jeśli podczas gry gracz jest obecny na karcie, może skorzystać z akcji na kartach, płacąc swój koszt. Są to takie efekty, jak: wyrzucanie innych graczy z lokalizacji, przyjmowanie większej liczby mennic i umieszczanie żetonów wpływów.
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/299249/mint-control

Youtube https://www.youtube.com/watch?v=mxL6mA_rUCk

Mechanika wg BGG: Area Majority / Influence


Co tu opisywać kolejne sprawy do Kronik Zbrodni (wydane w PL przez wydawnictwo Foxgames). Musimy rozwiązać sprawę. A dokładnie sprawy w trzech różnych światach czasowych.

Youtube https://www.youtube.com/watch?v=D7oSGTZJGjI
Link do KS: https://www.kickstarter.com/projects/destinies/chronicles-of-crime-the-millennium-series/?ref=kicktraq

Już wspominałem na grupie klubowej – kontynuacja trylogii Zachodniego Królestwa ma miejsce w czasach, gdy panowanie króla zaczęło podupadać, około 980 r. Wybierając pokój ponad dobrobyt, nasz niegdyś silny Król zaczął oferować naszym wrogom złoto i ziemię. W miarę rozprzestrzeniania się ubóstwa wielu ludzi straciło wiarę w zdolność do przewodzenia i dążyło do niezależności od korony. Jako wicehrabie musimy być mądrzy i zdecydowani. Należy zachować lojalność, ale zdobycie przychylności wśród ludzi musi być naszym priorytetem, gdyby nastąpiła nagła zmiana władzy. Dobra to tak klimatycznie żeby nie było sucho 😉

Cel prosty być graczem z największą liczbą punktów zwycięstwa na koniec gry. Punkty zdobywa się za budowanie budynków, pisanie manuskryptów, pracę w zamku i nabywanie ziemi. Gracze zaczynają od garstki mieszkańców miasteczka. W każdej turze będziemy podróżować po królestwie, starając się zwiększyć swoje wpływy w różnych obszarach społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo osiągnie ubóstwo lub dobrobyt – lub potencjalnie jedno i drugie.

poprzednie wersje wydał Portal więc może warto poczekać J

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/296151/viscounts-west-kingdom

Youtube https://www.youtube.com/watch?v=wqg6Mi0dUmQ
Mechanika wg BGG: Deck, Bag, and Pool Building\ Modular Board\ Rondel\ Set Collection\ Variable Player Powers

Gra o tematyce golfowej z modułową planszą i wieloma sposobami gry. 18 dołków można grać pojedynczo, w drużynie lub jako mecz dla 4 graczy.

Gracze budują pole do gry samodzielnie lub korzystają z jednego z wcześniej zaprojektowanych, które są dołączone do gry lub są udostępniane online innym graczom.

W każdej turze gracze używają jednej ze swoich karty kijów, aby uzyskać dostęp do jednej lub więcej talii strzałów. Talia strzałów zawierają karty, które pomagają graczowi poruszać się po polu. Każdy kij może być użyty tylko raz na dołek, zmuszając graczy do zastanowienia się. Nie wszystkie karty strzałów idą prosto i nie ma wymogu, aby gracze byli na trasie głównej. Celowe zejście z kursu pozwala graczom wykorzystać szczęście w nadziei na uzyskanie przewagi. Pierwszy gracz, który przejdzie drogę od 1. zielonego do 18. wygrywa.

Ciekawe a zarazem dziwne

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/274234/18-holes


poprzednia kampania https://www.kickstarter.com/projects/distributedlife/18-holes/description

Mechanika wg BGG: Card Drafting/ Hand Management/ Modular Board/ Team-Based Game