Na Radarze – Skyline Express #48
Akcja toczy się w świecie Upper Venetica, czyli tym, co zostało po licznych kataklizmach ze świata Venetica. Lewitujące wyspy maszyny parowe i sterowce. My za sterami Skyline Express w jej pierwszym kursie…
Recenzja – Nieustraszenie Normandia #47
Nieustraszeni- Normandia to gra wojenna w nowym wydaniu. Prosty deckbuilding połączony z rozmieszczaniem jednostek i rzutem kości to zdecydowanie powiew świeżego powietrza…
Na Radarze – Reavers of Midgard #46
W grze wcielamy się w dowódcę okrętu z małą, lecz lojalną załogą. Celem gry, jest posiadanie jak największej liczby punktów chwały. Chwałę zdobywa się poprzez plądrowanie wiosek, zamków, podbijanie obcych terenów, wygrywaniu bitew morskich, wypełnianiu przepowiedni i zdobywaniu artefaktów…
Recenzja – Mur Hadriana #45
Dziś przeniesiemy się do roku 122, kiedy to rzymski cesarz Hadrian Augustus postanowił wybrać się na wycieczkę do północnej Brytanii. Widząc skutki wojny jego armii z barbarzyńskimi Piktami postanowił hmmm…
Na Radarze – Nova Luna #44
W co grać kiedy pogoda nie sprzyja przebywaniu na zewnątrz? Bo to, że grać, to sprawa oczywista J Możemy zaproponować kolejny abstrakt, grę pt. Nova Luna.
Na Radarze – Calico #43
Dziś na tapetę bierzemy bardzo prostą w założeniu grę – Calico. Cel gry jest taki, aby z kafelków tzn. skrawków materiału, uszyć piękną kołderkę, pozbierać guziki i przyciągnąć kotki…
Recenzja gry – Terror of London #42
Terrors of London to nic innego jak znany i lubiany mechanizm budowania tali, który znaleźć można w wielu grach dostępnych na rynku. Pewnie większość z graczy przynajmniej raz miała okazję zagrać lub podejrzeć rozgrywkę w Star Realms, czy Hero Realms….
Na Radarze – Nagaraja #41
Teraz w skrócie, na czym polega Nagaraja. Uczestnicy poruszają się po planszy świątyni (każdy ma własną planszę). Na środku znajdują się miejsca na kafelki pomieszczeń, a dookoła jej krawędzi znajduje się 9 skrytek, w których umieszczono święte i przeklęte relikwie. Zakryte artefakty rozmieszczane są losowo na początku gry…
Na Radarze – Królewski Wyścig #40
O co chodzi w grze? Mamy wyścig, w którym udział mogą wziąć 4 klany: rycerze, leśni ludzie, gnomy i gobliny oraz czarownice. Każdy gracz ma czterech reprezentantów swojego klanu w postaci drewnianego, dwustronnego pionka. Kto pierwszy na mecie ten wygrywa….
Na Radarze – DWERGAR #39
Dziś mamy dla Was parę zdań o grze Dwergar i…. znowu jest o krasnoludach, ale… w zupełnie innym wydaniu. Tytułowy Dwergar to fantastyczne miejsce – kopalnia, pełna górników – krasnoludów, inżynierów – krasnoludów, kowali – krasnoludów. Wspólną ich pasją jest praca… Hej ho, hej ho…
Recenzja gry – Nanaki #38
Dolina Nanaki. Mistyczne miejsce w którym czuć obecność duchów przodków… Wciel się w lidera plemienia. Zbieraj surowce, wznoś totemy i potężne monumenty. Niech prowadzą Cię duchy przodków! Takimi słowami zostajemy wprowadzeni do świata wykreowanego przez pierwszy tytuł wydawnictwa Cloud Games autorstwa Piotra Piechowiaka…
„Na Radarze” – Obrazy Paryża #37
Poczuj się jak prawdziwy artysta i koneser sztuki! Weź udział w zawodach, polegających na jak najszybszym malowaniu obrazów w stylu sławnych malarzy. Uwaga, konkurencja nie śpi!
„Na Radarze” – Domek #36
Dziś na radarze, turbo recenzja, gry roku 2017 w kategorii: dla całej rodziny. Przed Wami „Domek” – gra w której buduje się i wyposaża, swój nowy dom.
„Na Radarze” – Capital #35
Warszawa jest wyjątkowym miastem. To miasto, które zostało prawie całkowicie zniszczone podczas II wojny światowej. To miasto, które się odbudowało. Przemieszczając się po Warszawie, mijamy budynki z czasów saskich, architekturę międzywojenną, socjalistyczne bloki i współczesną zabudowę.
„Na Radarze” – Abominacja #34
W 1799 r. Doktor Wiktor Frankenstein ożywił potwora złożonego z bezczeszczonych zwłok ludzkich i zwierzęcych, a kapitan Robert Walton złamał daną sobie przysięgę, że odnajdzie potwora i uwolni świat od jego plugawej, pozbawionej duszy…
„Na Radarze” – Hippo, Forest, Gotown, Kariba #33
Jakiś czas temu, w nasze ręce trafiły mini gry od Wydawnictwa Helvetiq. Hippo, Forest, Gotown i Kariba to szybkie (15-20 minut rozgrywka), familijne gierki (testowaliśmy na 3 pokoleniach), przynoszące wiele zabawy i emocji.
„Na Radarze” – Fashion Show #32
Tym razem coś dla młodszej grupy wiekowej. Fashion Show to gra karciana, w której wcielamy się projektantów mody i przygotowujemy kolekcję na zbliżający się wielki pokaz mody.
„Na Radarze” – Sierra West #31
Dziś przeniesiemy się do lat 40 XIX wieku, na Zachód Ameryki Północnej. W jakim celu? Szukać oczywiście szczęścia i nowych perspektyw.
„Na Radarze” – Kawerna Jaskinia kontra Jaskinia #30
Dzisiaj zejdziemy do podziemia i wcielimy się w krasnoludy. Będziemy kuć i kopać w skale. Urządzimy sobie pieczarę, a potem następną i następną… Poszukamy drogich metali, będziemy zbierać len i materiały budowlane. Kto pierwszy, ten wygrywa.
„Na Radarze” – Architekci Zachodniego Królestwa #29
Jak w małym pudełku wykorzystać przestrzeń i zmieścić w nim mnóstwo elementów gry, łącznie z planszą i instrukcją. Przestrzeń wykorzystana do maksimum. Niemożliwe? Wszak gra nosi zacny tytuł: „Architekci Zachodniego Królestwa” dla nich nie ma rzeczy niemożliwych.
Pchli Cyrk – o grze i opinia #28
Pchli Cyrk wydawnictwa Muduko, to gra karciana, które autorem jest znany Wam zapewne Reiner Knizia (autor ponad 600 gier). Gra ta została wydana w 1998 roku pod nazwą Circus Flohcati, a w tym roku dzięki wydawnictwu Muduko będziemy mogli się cieszyć polskim i odświeżonym wydaniem! Musimy dodać, że na przestrzeni lat gra doczekała się wielu edycji!
Jestem Łososiem – Pod Prąd Recenzja gry #27
W grze Pod Prąd kierujemy właśnie grupą łososi, którą musimy doprowadzić w górę rzeki do miejsca tarła – do ikrzyska! Gdzie stawką jest nowe życie – no i punkty! Tak jak w naturze droga ta nie będzie łatwa ponieważ w grze napotkamy również wiele pułapek i niebezpieczeństw.
„Na Radarze” – Blackout: Hongkong #26
Na ogół, kiedy gaśnie światło, kończymy swój dzień i spokojnie kładziemy się do snu… a gdyby zgasło światło i zamiast spokoju zapanował chaos? Lekko apokaliptycznie? W taki właśnie sposób, rozpoczyna się Blackout Hongkong…
„Na Radarze” – Czarna Bandera #25
Gracz wciela się w postać pirata, który wkracza do portowej tawerny, z zamiarem skompletowania załogi, tak mocnej, by zostać postrachem siedmiu mórz. Czy uda się to i Tobie…
„Na Radarze” – Santa Maria #24
Konkwistadorzy, mnisi, biskupi i uczeni – te wszystkie postacie można odnaleźć w grze, która przenosi nas do „Nowego Świata” zanim jeszcze został odkryty geograficznie.
„Na Radarze” – Aura #23
Zazwyczaj w tym miejscu piszę wprowadzenie tematyczne. Tym razem będzie mega krótko. Gra jest o sterowaniu pogodą. Koniec. Sorry, taki mamy klimat.
Planszowe Wynalazki – Abyss Conspiracy #22
Mam nadzieję, że kojarzycie grę „Abyss”? Jeśli nie, to w skrócie świetna gra karciana, w której staramy się o jak największe wpływy w podmorskim, mrocznym świecie zdobywając sojuszników, dzięki którym możemy pozyskać potężnych lordów.
Planszowe Wynalazki – Rise of Tribes #21
„RoT” to szybki area control z ciekawym systemem zarządzania kośćmi i wypasionym pomysłem na eventy – wydarzenia, które dają super smaczku i tak już fajnej rozgrywce.
Planszowe Wynalazki – POW! #20
Kolejna z Planszowych Wynalazków to nasze jedno z największych tegorocznych odkryć! Wypas. Tyle starczy by podsumować tę gierkę „POW!” mało znanego autora Reiner Knizia.
Planszowe Wynalazki – Krosmaster:Arena #19
Dziś krótko, aczkolwiek efektownie. Przed wami Krosmasters: Arena, czyli seria taktycznych szybkich i ładniusich gierek. K:A powstało na bazie elektronicznych gierek, na bazie których powstała planszówka, a zaś na bazie tej… wersja elektroniczna.
„Na Radarze” – Totalne Zasmoczenie #18
Dzisiaj recenzja gry dla innego targetu wiekowego, a ponieważ taki target (w wieku 4+) posiadam w domu, będzie kilka zdań. Celem gry jest wyzwolenie smoków spod mocy Amuletu, poprzez zaklepywanie kart Smoków.
Solo granie – gry planszowe dla jednego gracza
Kilkanaście lat do tyłu, gry z opcją dla jednego gracza był, można powiedzieć towarem deficytowym. Minęło parę lat, a popularność gier dla jednego gracza znacząco wzrosła, aktualnie możemy bez problemu dostać grę solo, a coraz częściej wariant solo jest opcja po prostu „must have” w grze, żeby jej sprzedaż czy też kampania na kampaniach crowdfundingowych była ciut lepsza.
„Na Radarze” – VALHALLA – recenzja #17
Klimat gry osadzony jest w mitologii nordyckiej. Jak sama nazwa wskazuje Valhalla jest mitycznym rajem, gdzie zasiadają bogowie oraz ci wojownicy, którzy polegli w chwale na polu bitwy.
„Na Radarze” – MONTANA – recenzja #16
Gra przenosi nas do XIX w. Montany, na terenie której, pojawiają się pierwsze stałe osady. Kraina mlekiem i miodem płynąca, pełna zasobów, dobrej gleby, gdzie można znaleźć nadzieję na lepsze jutro.
The Mysterious Forest – recenzja #15
Całą historię przenosimy w świat fantasy, do świata książek The Wormworld Forest (niestety niewydanej w naszym języku). Gra o której przeczytacie to The Mysterious Forest. Jest to gra dla dzieci z elementem przygody.
Point Salad – recenzja #14
W świecie planszówkowym coraz częściej jest używany zwrot „Sałatka punktowa”. Zwrot ten dotyczy gier, w których gracze zdobywają punkty na wiele sposobów; istnieją w nich różne, strategiczne ścieżki do zwycięstwa.
Roll Player – recenzja #13
(…) W grze Roll Player (w Polsce wydana przez wydawnictwo Ogry Games), będziemy mieli zgrabnie przeniesiony moment tworzenia naszej karty postaci. Będziemy to robić za pomocą kości oraz dostępnych kart cech, umiejętności i ekwipunku. Jak wspomniałem będziemy tworzyć swoją postać, a całą tę otoczkę z przygodą sobie odpuścimy…
Plażing – parawany w dłoń / prototyp – recenzja #12
Gdy po raz pierwszy usłyszeliśmy o „Plażingu” myśleliśmy że to jakiś żart, z czasem zostaliśmy bardzo miło zaskoczeni Jak się okazało, gra o rozstawianiu parawanów naprawdę powstaje Co za pomysł – zrobić grę o…
Magia Czarnego Sportu / prototyp – recenzja #11
Jak wiecie mieliśmy prototyp gry MCS – Magia Czarnego Sportu, więc należałoby wam troszkę przedstawić tę grę bliżej. A gdzie najlepiej opisać wam grę żużlową, jak nie w moim rodzinnym mieście (Ma Mi Kr), jakim jest…
Dice Settlers – recenzja #10
Dice Settlers: Osadnicy z krwi i kości to szybka i dynamiczna gra o zasiedlaniu nowych terytoriów dla 1-4 graczy, w której wcielamy się w dzielnych pionierów i rozstawiamy gdzie się da swoje namioty, a jeśli…
Duelosaur Island – recenzja #9
Kto z nas nie zna pana Stephena Spielberga, który stworzył kultowy hit filmowy z dinozaurami w roli głównej pt.: „Park Jurajski”. Dzięki zaawansowanej technologii i grupie specjalistów, odtworzono w nim dinozaury. Korporacja zarządzająca parkiem miała…
Beyond Humanity Colonies / prototyp – recenzja #8
Planszówki i elektronika zaczynają coraz bardziej ze sobą kooperować. Posiadłość szaleństwa 2 edycja, XCOM czy niedawno wydany U-boot to tylko niektóre przykłady takich gier w których aplikacja nie tylko odgrywa dużą role, ale jest wręcz…
Gobliniada – recenzja #7
Ostatnio za sprawą Wielkiej Pętli w Polsce zapanowała moda na wyścigi. Idąc tym tropem, postanowiłem sprawdzić gry wyścigowe obecne na rynku. Z moim talentem do zdobywania dziwnych lub zapomnianych gier, podczas szperania na BGG, wpadłem…
Gniew Barbarzyńców / prototyp – recenzja #6
O Gniewie Barbarzyńców słów kilka: AARRRGHHH. CONAN BIĆ. CONAN MIAŻDŻYĆ CZASZKI. CONAN BOGATY I SILNY. BOGOWIE SPRZYJAĆ. Ale od początku… To był piękny, festiwalowy dzień na GRAMY w Gdańsku. Z częścią ekipy Kości udaliśmy się…
Stellium – recenzja #5
Zastanawialiście się kiedyś jak tak naprawdę wszystko się zaczęło? Skąd wzięła się nasza planeta, gwiazdy i wszystkie te cuda wszechświata? Wreszcie ta zagadka została rozwiązana i to nie przez NASA, wróżbitę Macieja, czy wielkie umysły…
Mombasa – recenzja #4
Mombasa Wydawnictwo: Lacerta Tematyka: Każdy z graczy wciela się w inwestora handlowego, działającego na terenie Afryki. Wg. instrukcji jest okres od XV do XIX wieku. Na mapie zostały określone 4 największe kompanie handlowe, które zostały…
Super Hot – recenzja #3
Mowa o SUPERHOT od Borad&dice, a więc może zacznę w skrócie od plusów:+ 4 tryby rozgrywki+ Grafika przeniesiona z gry+ Dużo kart z zadaniami,+ Deckbuilding+ Mała gra, w którą zagramy wszędzie.Na minus:– gra ma dość słabą instrukcje– losowy poziom trudności. – Deckbulding… O co chodzi
FEUDUM – szybka recenzja #2
W grze FEUDUM wcielamy się w jednego z wygnańców, którzy trafiają do dziwnej krainy, gdzie pod okiem królewny Ani, w królestwie króla Daniela będziemy chcieli odzyskać utracony honor. Będziemy wspinać się po szczeblach chwały i sławy, będziemy uprawiać ziemie, prowadzić bitwy lub będziemy zdobywać tytułowe feuda (ziemie przyznane przez seniora wasalowi). Żeby nie było nam za łatwo średniowieczna kraina nie jest krainą mlekiem i modem płynąca, gleba nie jest aż taka żyzna, żywności mało, a w dodatku polują na nas fantastyczne stwory!
Planszówki i dzieci
Wielu zapalonych planszówkowiczów zapewne tylko czeka, aż ich potomkowie staną się partnerami w graniu, jak będą mogli przekazywać im swoją pasję i przygotowywać następców do przekazania zgromadzonej kolekcji z misja jej powiększania. Tym przyjemniej i szybciej mija ten czas, im wcześniej Latorośl zacznie się w to hobby wprowadzać.
Szarlatani z Pasikurowic – recenzja #1
Raz w roku, na 9 dni, rynek w Pasikurowicach otwiera swe podwoje. Najlepsi znachorzy i szarlatani z całego kraju zjeżdżają się, aby zaprezentować…
W życiu jakieś Hobby trzeba mieć ….
Serdecznie zapraszamy do przeczytania pierwszej publicystyki, która będzie ukazywać się cyklicznie. Są to planszówkowe przemyślenia według naszego przyjaciela – pod pseudonimem „Shod”.
***
Jak z większością różnorodnych pasji i hobby najfajniej jest jak podziela je cała rodzina i cała rodzina jest w to zaangażowana albo przynajmniej jej część.